Τετάρτη 4 Αυγούστου 2010



Mε συγκινεί πολύ....και νοιώθω μια θλιψη...

"Η ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ"


"..Αν υπήρξε μια στιγμή,
που ήλιος μου τύφλωσε τα μάτια,
άνεμος μου πήρε την ανάσα,
κύμα με πλημμύρισε,
ήταν το μηδέν στο χρόνο που σε φίλησα.

Και ακόμα και αν
η περιστροφή του πλανήτη
γυρίσει ανάποδα,
θα πορευτώ κόντρα
στους νέους νόμους της φύσης,
για να γείρω στο πλευρό σου.

Ποτέ η Ιθάκη δεν ήταν τόπος,
ήταν η αγκαλιά της Πηνελόπης…
Και να ’μαι τώρα,
δίχως πλήρωμα και συντρόφους,
κατακτητής και ηττημένος,
γονυπετής στην αυλή σου"

Στέφανος Μυτιληναίος
Δημοσίευση ανάρτησης

"Πρέπει πάντα να ακολουθείς τα σημάδια που σου παρουσιάζονται.

Δεν θα σε πάνε πάντα εκεί που πίστευες ότι θα πας.

Αλλά πάντα θα σε καθοδηγούν εκεί που ανήκεις."

.....μα της θάλασσας οι δρόμοι είν'στο χέρι του Θεού!!



Η ΦΡΕΓΑΔΑ 
«Η βουή του μύθου» Νίκου Ξυδάκη (1996) 
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης - Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης 
Τραγούδι: Νίκος Ξυδάκης & Μελίνα Κανά 

Μια βασιλική φρεγάδα 
με μεταξωτά πανιά, 
ξάρτια, αντένες και κατάρτια, 
λάμπουν μέσα στα νερά. 

Σκίζει ο θαλασσομάχος 
τον γαλάζιο ουρανό 
κι η μανούλα του στο μώλο 
του φωνάζει στο καλό. 

Τραγουδάνε τα κορίτσια 
το σκοπό του γυρισμού, 
μα της θάλασσας οι δρόμοι 
είν' στο χέρι του Θεού. 

Μια βασιλική φρεγάδα 
με μεταξωτά πανιά, 
ανεμόσκαλες και στράλια 
λάμπουν μέσα στα νερά. 

Σκίζει ο θαλασσομάχος 
τον γαλάζιο ουρανό 
κι η μανούλα του στο μώλο 
του φωνάζει στο καλό. 

Τραγουδάνε τα κορίτσια 
το σκοπό του γυρισμού, 
μα της θάλασσας οι δρόμοι 
ειν' στο χέρι του Θεού. 

ΤΟ ΛΕΥΚΟ ΤΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ 
«Η βουή του μύθου» Νίκου Ξυδάκη (1996) 
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης - Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης 

Το λευκό το κυπαρίσσι 
η κρυφή πηγή 
ειν' του χάροντα η βρύση 
η παντοτινή 

Όσο κι αν διψάει η ψυχή σου 
δροσερό νερό 
μην το σβήνεις το κορμί σου 
στο ποτάμι αυτό 

Όσο καίγεσαι και θέλεις 
φως και ξαστεριά 
μην αλλάζεις τη φωτιά σου 
με τη λησμονιά.

Τρίτη 3 Αυγούστου 2010

Ερωτας και Θανατος

Ου μοιχεύσεις....Η Ελένη η Απιστη και η Πιστή Πηνελόπη...

Λιαντίνης - Ζούμε σε βάρος των μελλοντικών γενεών

Anouar Brahem - Parfum de Gitane!

« Υπάρχω σημαίνει αλλάζω, αλλάζω σημαίνει ωριμάζω, ωριμάζω σημαίνει αναπλάθω τον εαυτό μου αδιάκοπα»(Ανρί Μπερξόν)



Ας ψάξουμε μέσα στην έρημό μας για την πηγή...ΥΠΑΡΧΕΙ!

Γιατί μοναδικός σκοπός του ανθρώπου είναι η γνώση του εαυτού του

Γιατί μοναδικός σκοπός του ανθρώπου είναι η γνώση του εαυτού του, του ποιος είναι.

Οποιος γνωρίζει τους αλλους είναι σοφός
Οποιος γνωρίζει τον εαυτό του είναι φωτισμενο (Ταό Τε Κινγκ,33)

Υπο το φως της κατανόησης που τόσο η αποκάλυψη,όσο και η διανοητική θέαση έχουν προσφέρει ανα τους αιώνες σχετικά με τη φύση του ανθρώπου,η απάντηση στο ερώτημα που τέθηκε παραπώνω,»μπορούμε άρραγε να ξέρουμε αν η επιστημονική γνώση που αποκτόυμε συλλαμβάνει μια ουσιαστική διάσταση του ανθρώπου;»μπορεί να είναι μόνο η εξής.

Δεν μπορούμε να αποκτήσουμε μια ουσιαστική γνώση του ανθρωπους αν η μέθοδός μας βασίζεται στην εξωτερίκευση του εσώτερου έιναι του ανθρώπου.,κι όταν θεωρούμε αυτόν τον εξωτερικευμένο άνθρωπο,τον άνθρωπο που στέκεται στο στεφάνι του τροχού «της ύπαρξης» ως το υποκείμενο που γνωρίζει.Για να έχει ο όρος»ουσιστικό»κάποιο νόημα,πρέπει να συσχετιστεί με την ουσία ,με το κέντρο ή τον άξονα που γεννά συγχρόνως τις ακτίνες και το στεφάνι.Μόνο το ανώτερο μπορεί να κατανοήσει το κατώτερο,γιατι κατανοώ σημαίνει στην κυριολεξία «πεικλείω» και μόνο αυτό που βρίσκεται σε ένα ανώτερο επίπεδο ύπαρξης μπορεί ν απερικλείει ό,τι βρίσκεται χαμηλότερα.
Ο άνθρωπος συντιθεται από σώμα,ψυχή και δάνοια,η οποία είναι συγχρόνως πάνω από τον άνθρωπο και στο κέντρο της υπαρξής του.Η ουσία του ανθρώπου,αυτό που είναι «ουσιαστικό» στην ανθρώπινη φύση,μπορεί να κατανοηθέι μόνο μ ετην διάνοια,μέσω του «οφθαλμού τηςκαρδιάς» με την παραδοσιακή έννοια,γιατί η διάνοια έιναι το κέντρο της ύπαρξης του ανθρώπου και συγχρόνως περικλέιει όλα τα επίπεδα της ύπαρξής του.Απο την στιγμή που ο οφθαλμός της καρδιάς κλεισει και ηλειτουργία της διανόησης με την αρχική της έννοια,ατροφήσει,δεν είναι δυνατόν να αποκτηθεί μια ουσιαστική γνώση του ανθρώπου.Η αντανάκλαση της διάνοιας στο επίπεδο της ψυχής και του νου,η οποί α είναι η λογική,δεν μπορεί ποτε να φτάσει στην ουσία του ανθρωπου ή στην ουσία οποιουδήποτε πράγματος,ανεξάρτητ από το πόσο εφαρμοζει την παρατήρηση.
Μπορεί να αποκτήσει περιφερειακή γνωση των συμβεβηκότων των αποτελεσμάτων ή της εξωτερική ςσυμπριφοράς όμως δεν θα φτάσει στην γνώση της ουσίας.Η λογική ,εφόσον διαχωριστεί από το καθοδηγητικό Φώς της διάνοιας,μπορεί στην καλύτερη περίπτωση να επι βεβεβαίωσε την ύπαρξη των noumena,των ουσιών των πραγμάτων ,όπως βλεππουμε στην φιλοσοφία του Καντ,όμως αδυνατεινα γνωρίσει αυτήν την ουσία.Ουσιαστική γνώση είναι αυτή που τελικά βασίζεται στην ταυτότητα γιγνώσκοντος και γιγνωσκομένου,που καίγεται από την φωτιά της γνώσης καθ’αυτής.

Ο άνθρωπος βρίσκεται στην ιδιαίτερα πλεονεκτική θέση να μπορει να γνωρίσει την ουσία ενός πράγματος,δηλαδη του Εαυτού του, ΑΡΚΕΙ να υπερνικήσει την ψευδάισθηση του να εκλαμβάνει,για να χρησιμοποιήσουμε Βεδαντικούς όρους,την εξωτερικευμένη και αντικειμενοποιημένη εικόνα του εαυτού του ως τον πραγματικό του Εαύτό,τον Εαυτό που λόγω της φύσης του,δεν μπορεί να εξωτερικευτεί.Η επιστημονική γνώση,όπως και κάθε άλλη μορφή γνώσης που βασίζεται εξ ορισμου στη διάκριση μεταξύ ενός αντικειμένου που γιγνώσκει και ενός αντικειμένου που γιγνώσκεται,πρέπει αναγκαστικά να αρκεστεί σε μια γνώση περιφερειακή και όχι ουσιατική.

Σύγχρονος Ανθρωπος
Seyyed Hossein Nasr

Σαγαπώ γιατί είσαι ωραία...Ψυχή!!


Αφιερωμένο στους Ανθρωπους της ζωής μου.
Σε όσους ειναι μακριά "κοντά"μου τοσα χρόνια....ορατά κι αόρατα.


Η μουσική πάντα με εκφράζει κι αυτο ταυτόχρονα με γαληνεύει!

Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

Νενα Βενετσανου

Η Νένα Βενετσάνου

μιλάει στην “Eλεύθερη Έρευνα”

για το τραγούδι, την Τέχνη, τον έρωτα



- Οι άνθρωποι θα πρέπει να αλλάξουν τη στάση τους απέναντι στην Τέχνη, να μην την φοβούνται. Δυστυχώς, ειδικότερα οι νέοι έχουν την αίσθηση, ότι η Τέχνη είναι κάτι, για το οποίο πρέπει να βάλεις τα καλά σου ή που εάν δεν έχεις τα καλά σου πρέπει να το περιφρονείς, γιατί ούτως ή άλλως δεν είναι για σένα. Πρόκειται δηλαδή για μιά απαξίωση τελικά -όχι τής Τέχνης, αλλά- τού ίδιου τους τού εαυτού.



- Επειδή η οργάνωση τής Πόλης είναι η κορωνίδα των επιτευγμάτων τού Ελληνικού Πολιτισμού, μαζί με τη δυνατότητα να ζούμε σε ένα χώρο, όπως είναι ο ελληνικός, που από μόνος του είναι ένα αρχαιολογικό πάρκο, το να προσέχουμε το περιβάλλον δεν είναι μόνον να προσέχουμε τα πουλάκια, τα δεντράκια, τις αρκούδες και τις καρέττες, αλλά να προσέχουμε και τα μνημεία μας και να κατανοούμε τί σημαίνει επέμβαση στο περιβάλλον.



- Η Αριστερά δυστυχώς χρησιμοποιεί την Τέχνη για “κράχτη”, γιά προπαγανδιστικούς λόγους. Παρ΄ ότι η διανόηση πάντα ήταν στο χώρο τής Αριστεράς, το πολιτιστικό τμήμα τής Αριστεράς “μπάζει νερά από παντού”.



Aυτά μεταξύ άλλων είπε η κ. Νένα Βενετσάνου σε συνέντευξη, που παραχώρησε στην «Ελεύθερη Έρευνα». Η γυναίκα αυτή, τής οποίας η απλότητα, η δύναμη, η αμεσότητα και ο λυρισμός τής φωνής της αλλάζουν και αξιοποιούν το τραγούδι προσδίδοντάς του μια λαμπρή και σπάνια ποιότητα...

Πάνω σε μια χειμωνιάτικη αχτίνα (Γιώργος Σεφέρης)

"Είπες εδώ και χρόνια:
"Κατά βάθος είμαι ζήτημα φωτός".

Και τώρα ακόμη σαν ακουμπάς
στις φαρδιές ωμοπλάτες του ύπνου

ακόμη κι όταν σε ποντίζουν
στο ναρκωμένο στήθος του πελάγου

ψάχνεις γωνιές όπου το μαύρο
έχει τριφτεί και δεν αντέχει

αναζητάς ψηλαφητά τη λόγχη
την ορισμένη να τρυπήσει την καρδιά σου
για να την ανοίξει στο φως.

Eν Λευκώ!!!

Οδυσσέας Ελύτης, Εν Λευκώ


Μπροστά στη ράχη της Σέριφος, όταν ανεβαίνει ο ήλιος, τα πυροβόλα όλων των μεγάλων κοσμοθεωριών παθαίνουν αφλογιστία. Ο νους ξεπερνιέται από μερικά κύματα και λίγες πέτρες - κάτι παράλογο ίσως, παρ' όλα αυτά ικανό να φέρνει τον άνθρωπο στις πραγματικές του διαστάσεις. Επειδή, τι άλλο θα του ήτανε πιο χρήσιμο για να ζήσει; Αν του αρέσει να ξεκινά λάθος, είναι γιατί δεν θέλει ν' ακούσει. Ερήμην του το Αιγαίο λέει και ξαναλέει, εδώ και χιλιάδες χρόνια, με το στόμα του φλοίσβου, σ' ένα μήκος ακτών απέραντο: αυτός είσαι!

. . . 

Είναι λοιπόν αλήθεια ότι το φως συμβαίνει να αναπηδά από την ύστατη ένταση του μαύρου; Με άλλον τρόπο το επιβεβαιώνει και ο έρωτας. Όταν δυό γυμνά σώματα μιλούν, κάτι από το ανεκδοτολογικό μέρος της ιστορίας τους - το αφόρητο - ξεγράφεται. Το φιλί, που δεν εξελίχθηκε ουδέ κατ' ελάχιστον από καταβολής κόσμου, τυχαίνει να είναι το πιο καινούργιο και αμεταχείριστο πράγμα που διαθέτουμε. Σίγουρα, κάποια ιστορία ερωτική, με διαστάσεις θεϊκές, θα προηγήθηκε από τους τεκτονικούς παλμούς και τις ανακατατάξεις των υδάτων, όταν γεννήθηκε το ελληνικό αρχιπέλαγος. Τον παραλογισμό που κλείνουν για μας οι μύθοι, κάποτε η ίδια η φύση τον ανατρέπει. Τότε μόνον αναλογιζόμαστε ότι, παρ' όλα αυτά, εμείς οι ίδιοι είναι που, παρά τη θέληση μας ίσως, τους δημιουργήσαμε. Απομένει να μάθουμε: αυτό το φως, αυτές οι συστάδες των νησιών, τι είναι; Ονειρευόμαστε; 


Οδυσσέας Ελύτης
Εν Λευκώ