Ο ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΜΠΟΝΤΙΣΑΤΤΒΑ
Οι 6 παραμίτας (αρετές του φωτισμένου)
1. γενναιοδωρία
2. ηθική
3. υπομονή
4. ζήλος στην προσπάθεια
5. διαλογισμός
6. αδιάκριτη σοφία
Γενικά υπαρχουν 2 πτυχές στον όρκο των μποντισάττβα
1. Η πρώτη πτυχή είναι η θέληση, η έμπνευση
2. Η εφαρμογή αυτής της θέλησης
Πρώτα έρχεται η έμπνευση για να αποκτηθεί η θέληση, δηλαδή θέτει ο θέλων τον στόχο του, εφ'οσον έχει αποφασίσει οτι αυτός είναι η βούληση του.
O λόγος που οι άνθρωποι υποφέρουν είναι επειδή το μυαλό τους έχει ριζώσει στην άγνοια, και κάτω απο αυτή την κατάσταση αλληλεπιδρούν με το κάρμα.
Αναπτύσοντας το αίσθημα της απελευθέρωσης όλων των όντων, κρατάμε μια συμπεριφόρα. Αυτή η νοητική στάση οφείλει να είναι ειλικρινής. Απο αυτή την στάση αναπτύσεται η μποντισίττα. Όταν αυτοαπελευθερωθεί τότε έχει την δυνατότητα να απελευθερώσει και τα υπόλοιπα όντα.
Βρίσκεται στην κατάσταση Του Βούδδα, έχει αφυπνισμένο νου.
Η ανάπτυξη της μποντισίττα ή αλλιώς η έμπνευση της φώτισης, είναι η αιτία της φώτισης. Έτσι φυτέυται ο σπόρος, που όταν θεριστέι θα είναι η φώτιση. Για την επισημοποίηση αυτής της δέσμευσης, παίρνουμε τον όρκο των μποντισάττβα. Οι δύο λοιπόν όψεις της ίδιας αφύπνισης είναι
1. η φώτιση
2. ο καρπός που την έφερε
Τα 4 είδη όντων
1. Αυτοί που εχουν πετύχει την φώτιση (π.χ. Βούδδας)
2. αυτοί που πλησιάζουν την φώτιση (π.χ. μποντισάττβας)
3. αυτοί που έχουν μπει στο δρόμο της φώτισης
4. αύτοι που είναι βυθισμένοι στην άγνοια
Οι 6 παραμίτας (αρετές του φωτισμένου)
1. γενναιοδωρία
2. ηθική
3. υπομονή
4. ζήλος στην προσπάθεια
5. διαλογισμός
6. αδιάκριτη σοφία
Αφού έχουμε δώσει τον όρκο, πρώτα αφαιρούμε το αρνητικό κάρμα, μετα δημιουργούμε θετικό και τέλος μαζί με τον εαύτο μας ελευθέρωνουμε και τους άλλους.
Βασισμένο/εμπνευμένο πάνω στα λόγια του Kunzig Shamar Rinpoche.
Οι 6 παραμίτας (αρετές του φωτισμένου)
1. γενναιοδωρία
2. ηθική
3. υπομονή
4. ζήλος στην προσπάθεια
5. διαλογισμός
6. αδιάκριτη σοφία
Γενικά υπαρχουν 2 πτυχές στον όρκο των μποντισάττβα
1. Η πρώτη πτυχή είναι η θέληση, η έμπνευση
2. Η εφαρμογή αυτής της θέλησης
Πρώτα έρχεται η έμπνευση για να αποκτηθεί η θέληση, δηλαδή θέτει ο θέλων τον στόχο του, εφ'οσον έχει αποφασίσει οτι αυτός είναι η βούληση του.
O λόγος που οι άνθρωποι υποφέρουν είναι επειδή το μυαλό τους έχει ριζώσει στην άγνοια, και κάτω απο αυτή την κατάσταση αλληλεπιδρούν με το κάρμα.
Αναπτύσοντας το αίσθημα της απελευθέρωσης όλων των όντων, κρατάμε μια συμπεριφόρα. Αυτή η νοητική στάση οφείλει να είναι ειλικρινής. Απο αυτή την στάση αναπτύσεται η μποντισίττα. Όταν αυτοαπελευθερωθεί τότε έχει την δυνατότητα να απελευθερώσει και τα υπόλοιπα όντα.
Βρίσκεται στην κατάσταση Του Βούδδα, έχει αφυπνισμένο νου.
Η ανάπτυξη της μποντισίττα ή αλλιώς η έμπνευση της φώτισης, είναι η αιτία της φώτισης. Έτσι φυτέυται ο σπόρος, που όταν θεριστέι θα είναι η φώτιση. Για την επισημοποίηση αυτής της δέσμευσης, παίρνουμε τον όρκο των μποντισάττβα. Οι δύο λοιπόν όψεις της ίδιας αφύπνισης είναι
1. η φώτιση
2. ο καρπός που την έφερε
Τα 4 είδη όντων
1. Αυτοί που εχουν πετύχει την φώτιση (π.χ. Βούδδας)
2. αυτοί που πλησιάζουν την φώτιση (π.χ. μποντισάττβας)
3. αυτοί που έχουν μπει στο δρόμο της φώτισης
4. αύτοι που είναι βυθισμένοι στην άγνοια
Οι 6 παραμίτας (αρετές του φωτισμένου)
1. γενναιοδωρία
2. ηθική
3. υπομονή
4. ζήλος στην προσπάθεια
5. διαλογισμός
6. αδιάκριτη σοφία
Αφού έχουμε δώσει τον όρκο, πρώτα αφαιρούμε το αρνητικό κάρμα, μετα δημιουργούμε θετικό και τέλος μαζί με τον εαύτο μας ελευθέρωνουμε και τους άλλους.
Βασισμένο/εμπνευμένο πάνω στα λόγια του Kunzig Shamar Rinpoche.
Read more: http://kykeon.ning.com/forum/topics/2937592:Topic:86996#ixzz1XBpqEFEM
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου